#3328 Név: Kis Gábor 2013.10.08 21:14:41

Iskolai dolgok - jóóóók :) 

Melléklet: ISO-8859-2_____44_69_E1_6B_6F_6B_20_64_6F_6C_67_6F_7A_61_74_61.ppt

#3327 Név: Kis Gábor 2013.10.08 21:14:28

Iskolai dolgok - jóóóók :)

Melléklet: Iskolai_ellenorzokbol.pps

#3326 Név: Kis Gábor 2013.10.08 21:14:12

Iskolai dolgok - jóóóók :)

Melléklet: ISO-8859-2_____54_61_6E_E1_72_6F_6B_20_61_72_61_6E_79_6B_F6_70.ppt

#3325 Név: Kis Gábor 2013.10.08 21:12:59

mesebeli házak

<<Nézd meg teljes képernyőn is>>


#3324 Név: Kis Gábor 2013.10.08 21:12:20

Kaptam egy figyelemre méltó továbbított levelet.

A tartalmát megosztom a közösséggel.

 

KUBATOV-lista a Fővárosi Önkormányzat idősotthonainak lakóiról

 

A mai napon 3 a főváros kezelésében lévő idősek otthonában töltettek ki

kérdőíveket a lakókkal!!!

 A kérdések: Tagja-e valamelyik pártnak?

 Részt vett-e az elmúlt évben politikai nagygyűlésen?

 Találkozott-e valamelyik párt vezetőjével személyesen?

 Részt vett-e politikai tüntetésen?

 Elégedett-e a kormány munkájával?

 Elégedett-e a rendőrség munkájával?

 Elégedett-e az önkormányzat munkájával?

 Szakmája?

 Iskolai végzettsége?

 Családi állapota - rokonsága van-e ?

 

 Nos ezeket a kérdéseket tették fel idős, demens, szklerózisos,   alkoholista és szociálisan kiszolgáltatott embereknek az   igazgató jóváhagyásával egy szociális gondozó alkalmazott  jelenlétében !

 A kérdező: a SOTE Pszichiátriai és Pszichoterápiás Intézetének   Virtuális Realitás Laborjának pszichiáter munkatársa !!!!!!

 Hivatkozás EQLS Europen Qualiti of Life Survey 2013  projektje!!!!

 Az európai életminőség felmérése .

 Az eredeti kérdőív megtalálható a Microsoft World HU Main

 Qreclean-hingary.pdf oldalon DE az ilyen kérdéseket nem  tartalmaz!!!!!!!

 Elden Spaces!!!

 

 KÉRDÉSEINK!!!!!!

 

 Szabad-e ilyen környezetben beteg, idős embereket, korlátozott   értelmi képességűek ilyen vizsgálatokban kérdezni?????

 

 Szabad-e megtévesztő módon becsempészni ilyen kérdéseket amik   az eredeti projektben nem szerepelnek?

 

 Hová kerülnek azok a válaszok amin nem szerepelnek az EU-  projekt kérdései között és bőven alkalmat adnak esetleges  diszkriminációra ?

 Mi lehet a célja az ilyen kérdéseknek? Aki részt vett ilyen   tüntetésen azt kidobják az utcára vagy ledobják a Gellért- hegyről?

 A Fővárosi Önkormányzat Szociális Osztályának vezetője,    Skultéti úr tud erről az akcióról ??????

 

 Aki tudja a választ, kérem közölje !!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 (esetleg az illetékesek válaszát is várjuk !!!! )

 

 A közreműködő munkatárs az esemény után ahol prezentálta a   kérdések és projekt létezését egy számítógépen, utána miért    törölte a számítógép kereső programjából az anyagot és a  rákeresési előzményeket

 ?????????????????????????????????????????

 

 Lehet, hogy én vagyok az ügyesebb, mert mégis ki tudtam  bányászni a gépből

 ????

 

 


#3323 Név: Kis Gábor 2013.10.06 18:03:36

Margit-sziget szökőkút

 

      Celine Dion és Andrea Bocelli duettjével!!

       Margit-sziget szökőkút  zenével

 

      NAGYÍTSD KI ÉS NEM KELL ESTE KIMENNED MEGNÉZNI!

 

             

<<Nézd meg teljes képernyőn is>>


#3322 Név: Kis Gábor 2013.10.06 17:59:39

Future in China...

<<Nézd meg teljes képernyőn is>>


#3321 Név: Kis Gábor 2013.10.06 17:58:55

Velence épült volna Budapesten

2011.07.27.

 

Budapestet sokféleképpen meg lehet ismerni. Felkutathatjuk a legjobb helyeket, amiket érdemes megnézni vagy kipróbálni. Kutathatunk a múltban is, könyvtárakban a legtöbb épületnek, térnek, formának megtaláljuk a történetét - ha ezeket megismerjük, új szemmel nézünk körbe a séták alatt. Egy idő után úgy járhatunk, mint Rexa Dezső, Budapest mesemondója a századfordulón, aki egyszer azt mondta egy pesti séta alkalmával: Az az én bajom, hogy mindenről rettenetesen sok minden jut eszembe.

Aztán van egy harmadik arca Budapestnek. A meg nem valósult arca, a majdnem-Budapest, olyan tervek összessége, amiknek csak egy hajszál hiányzott, hogy létrejöjjenek, és ma egy egészen másik városban sétáljunk. Az 1900-as években, Budapest fénykorában, a város építésének lázában pedig rengeteg ilyen született.

Ezek közül is kiemelkedik néhány, amiktől az ember álla is leesik, mert alapjaiban változtatná meg a mindennapokat még ma is. Ilyen például ez:

Leírás:
http://m.blog.hu/va/varosban/image/%21201106/velence/193563_186638551381269_127584343953357_487686_7488340_o.jpg

Ez a Nagykörút akar lenni, az úttest és a járdák helyére vizet és hajókat álmodva. Néhány hónapja posztoltuk ezt a fotót a facebookos oldalunkon a Köztér blog bejegyzését megtalálva. Aztán múlt héten Csaba és én is, egymástól függetlenül botlottunk bele újra a tervekbe, amik a 19. században Velencét varázsoltak volna a belvárosból, a körút helyén egy csatornát kialakítva. Ezen akkor szállítóhajók jártak volna, egy belvárosi rakpartnak szánták tehát a körutat, ma meg nyilván gondolák vinnék ezen körbe a turistákat.

Akkor ugyanis a rakpart nyüzsgő valami volt, hajókon érkeztek az áruk, amiket felszívott a város, a maradékot pedig visszaköpte.

Leírás:
http://m.blog.hu/va/varosban/image/%21201106/velence/1891%20Ferenc%20Jo%CC%81zsef%20rkp.jpg

Az akkori rakpartfejlesztések képébe jól illett Reitter Ferenc, a Helytartótanács főmérnökének ötlete az 1860-as években: széles, hajózható körcsatorna építése körülbelül a mai Nagykörút vonalában. Egy 36 méter széles (a mai Nagykörút 45 méter szélességű), rakodásra alkalmas, mesterséges Duna-mellékág, zsilipekkel, 12 híddal.

Leírás:
http://m.blog.hu/va/varosban/image/%21201106/velence/IMGP8816.jpg

Leírás:
http://m.blog.hu/va/varosban/image/%21201106/velence/IMGP8818.jpg

Valójában mégsem az ő ötlete volt, Kossuth Lajos már 1849-ben elrendelte a csatorna megépítését, de akkor idő nem volt a terv megvalósítására, Reitter esetében pedig a pénz hiányzott. 1865-ben a terveket bemutatta a pesti községtanácsnak, ahol tetszést aratott, de kijelentették: anyagi forrást nem tudtak biztosítani. 1867-ben a közlekedésügyi minisztériumnak mutatták be a terveket, mondván, hogy a csatorna az egész ország érdeke, különben is a Duna szabályozásának része, ez szintén országos jelentőségű ügy: dobjon össze mindenki az építéséért. Beindultak az előmunkálatok, felmérték, mennyibe kerülne a dolog.

A sajtó felkapta a tervet, már szinte mindenki látta, ahogy a csatorna két oldalán épülnek a terveken szereplő paloták, amik ablakaiból az elhaladó hajókat lehet látni. A minisztérium viszont megnézte a becsült költségeket, és megrémült. Nem vállalkozott egy ekkora beruházásra.

1868-ban a Société du Credit Général francia pénzintézet a magyar állam segítsége nélkül is hajlandó lett volna megépíteni a csatornát. Az ajánlatot végül nem fogadták el, de azért nem zárták ki a lehetőségét egy ilyen lépésnek: a terveken szereplő nyomvonalra két évig nem adtak ki építési engedélyt.

Aztán addig vártak, hogy már más tervek kezdtek előtérbe kerülni. Egy belga csoport ajánlkozott a város felújítására, egy Duna-hidat, 2200 házat, iskolát, könyvtárat, vágóhidat, szeméttelepet, lófuttató teret, sugárutat ígértek, plusz egy "félköralakú boulvard-os teret". Ez lett volna a Nagykörút, párizsi mintára, víz, hajók, csatorna nélkül.

A belgákat is visszautasították, mert annak ellenére, hogy gyakorlatilag egy kisebb várost húztak volna fel, akkoriban mindenki a vállalkozás, építés, spekuláció lázában égett. Nehéz volt kiszámítani a következményeket, ráadásul a gyors növekedést követő krachtól (ami 1873-ban be is következett) is tartottak. Végül csaknem minden megépült a hatalmas tervek közül, csak éppen a város finanszírozásában, apránként.

A csatorna nyomvonalán a hetvenes évek közepétől megindult a Nagykörút építése. A Fővárosi Közmunkák Tanácsa részére az útvonal kialakítására 1 800 000 koronát, a körúton építkezőknek pedig 15 éves adómentességet biztosított. Megvalósult ez, és ennek mentén a kávéházak városa:

Leírás:
http://m.blog.hu/va/varosban/image/%21201106/velence/800px-Nagyko%CC%88ru%CC%81t-1894.jpg

A csatorna ötlete, és részletesen kidolgozott terve pedig végleg elsüllyedt.

 


#3320 Név: Kis Gábor 2013.10.05 21:39:43

A Nagymamáinkkal érdemes beszélgetni sokat.....Ma esti gondolkodj:

"Nemrég egy szupermarketben vásároltam, amikor a fiatal pénztáros hölgy azt javasolta nekem, hogy inkább a saját táskáimat használjam, mert a műanyag zacskó nem környezetbarát. Bocsánatot kértem, és elmondtam neki, hogy „az én időmben nem volt még ez a „zöld” dolog.

A hölgy azt válaszolta, hogy „azért van ma ezzel problémánk, mert az Önök generációja nem törődött eléggé azzal, hogy a környezetet megóvja a jövő nemzedékének”.

Elgondolkodtam. Annak idején tényleg nem volt még ez a „zöld” dolog. De akkor mink volt helyette? Nos, leírom, hogy mire emlékszem…

Annak idején visszavittük a tejesüvegeket, üdítősüvegeket és sörösüvegeket a boltba. A boltból visszakerültek az üzembe, ahol mosás és sterilizálás után újratöltötték őket. Így voltak mindig újrahasznosítva. De ez a „zöld” dolog még nem létezett az én időmben.

A lépcsőn gyalog jártunk, mert nem volt mozgólépcső minden boltban és irodaházban. Gyalog mentünk a boltba, nem pattantunk be a 300 lóerős verdánkba, valahányszor volt valami elintéznivalónk kétsaroknyira. De a pénztáros hölgynek igaza volt, ez a „zöld” dolog még nem létezett az én időmben.

Annak idején kimostuk a gyerekpelenkát, mert nem volt még eldobható pelenka. A ruhát szárítókötélen szárítottuk, nem pedig egy 240 voltot zabáló masinában. A szél- és a napenergia szárította a ruhákat a mi időnkben. A gyerekek a testvéreiktől örökölt ruhákban jártak, nem kaptak mindig vadonatúj göncöket. De a pénztáros hölgynek igaza volt, ez a „zöld” dolog még nem létezett az én időmben.

Annak idején egy tévé volt egy háztartásban, nem pedig szobánként. A konyhában kézzel kavartuk az ételt, mert nem volt elektromos gépünk, ami mindent megcsinált volna helyettünk. Ha törékeny tárgyat akartunk postán küldeni, régi újságpapírokba csomagoltuk, hogy megvédjük, nem pedig buborékfóliába.

Annak idején nem használtunk benzinmotoros fűnyírót. A füvet emberi erővel hajtott tologatós fűnyíróval nyírtuk. A munka jelentette számunkra a testmozgást, ezért nem kellett fitnesztermekbe járnunk, hogy árammal működő futópadon fussunk. De a pénztáros hölgynek igaza volt, ez a „zöld” dolog még nem létezett az én időmben.

Ivókútból ittunk, ha szomjasak voltunk, nem vettünk műanyag palackos vizet, valahányszor inni akartunk. A tollakat újratöltöttük tintával, ahelyett, hogy mindig új tollat vettünk volna. A borotvában csak a pengét cseréltük, nem dobtuk el a teljes borotvát csak azért, mert a pengéje életlen lett. De ez a „zöld” dolog még nem létezett az én időmben.

Annak idején az emberek buszra szálltak, a gyerekek biciklivel vagy gyalog mentek iskolába, és nem használták az anyukájukat 24 órás taxi szolgálatként. Egy szobában egyetlen konnektor volt. Nem volt szükségünk egy rakás konnektorra, hogy több tucat készüléknek áramot biztosítsunk. És nem volt szükségünk számítógépes kütyüre és az űrben keringő műholdaktól érkező jelekre ahhoz, hogy megtaláljuk a legközelebbi pizzériát.

Hát nem szomorú, hogy a mostani generáció arra panaszkodik, hogy mi öregek milyen pazarlók voltunk, csak mert ez a „zöld” dolog még nem létezett annak idején?

 


#3319 Név: Kis Gábor 2013.10.05 21:39:10

Vizsgakérdés

 

Kérdés:                         Mi a globalizáció?

A diák válasza:             Diana hercegnő halála.

Kérdés:                         Mire alapozza a feltevését?

Válasz:                        

 

Egy angol hercegnő egyiptomi barátjával karambolozott egy francia alagútban, egy német autóval utazva (melyben holland motor ketyegett), amit belga sofőr vezetett, aki előtte skót whisky-t piált,és akiket japán motoron egy olasz paparazzo követett, majd amerikai doktor akarta megmenteni, brazil gyógyszerekkel..

 

... és mindezt elküldték Neked, egy magyarnak, aki kínai ruhákba öltözve tajvani monitort bámulsz, és azon aggódsz, hogy a német bank által adott svájci frank alapú hiteled mikor bukik meg.

 


<< < [1] [2] [3] ... [258] [259] [260] ... [548] [549] [550] > >>